lördag 28 februari 2015

Är det skid-vm, så är det!

Ja, jag är en liten sportnörd, som gärna prioriterar att heja fram Sverige i olika idrottsevenemang. Det är jag inte alls ensam om, vilket blev ännu tydligare igår. Satt på kontoret och skulle kombinera jobb med skidor på SVTplay. Hinner se första sträckan av den spännande herrstafetten, sedan kraschar SVTs play och jag börjar lyssna på Sportradion istället. Johan Olsson är ikapp!! Nä, det här måste jag ju se. Slänger mig raskt in i bilen för hemfärd och får se både Hellners sista runda och Calles imponerande kamp med Northug. Ah, silver iallafall. Härligt kämpat grabbar!
Något senare mot kvällen inser jag att jag i min iver att komma hem inte fick någon god fredagsmiddag med mig hem. Och gräsänka var jag oxå så ingen sambo att räkna med som skulle komma hem senare och som kunde överraska med något gott. Hungern börjar slå till och jag kommer ihåg den goda köttfärssåsen jag hade gjort kvällen innan, som finns i matlådan i kylen. Ja, ja, matlådemat en fredagskväll blev faktiskt inte helt fel, kombinerat med fredagens måste enligt sociala medier "ett glas rött". Den här gången var det farbror Ramos, som fick stå för fredagsmyset
Hemligheten med den goda köttfärsen är att jag steker lök, vitlök och köttfärs i Faktoriets (våran) Rapsolja smaksatt med chili. Helt underbar att använda i grytor och köttigare såser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar