söndag 17 juli 2011

Trevlig möhippa!


Igår hade jag provning för ett gäng glada och trevliga tjejer som var ute på en möhippa. Lokalen de själva valt var Oscarsborg och det var första gången jag hade provning där. Vilket mysigt ställe, som jag hoppas fler utnyttjar och att även jag får komma dit fler gånger. Värdparet hade dukat med vita dukar - i tyg - och mysigt gammalt porslin. Och ljusinsläppet från alla fönster. Perfekt för provning! Och himla mysigt när mörkret faller på.

Vi provade fyra stycken röda viner med olika druvor och ursprung. Inga speciellt märkvärdiga viner, men prisvärda. Vissa viner gick hem bättre än andra. Druvan pinotage är ju lite speciell. Ett otroligt trevligt och glatt gäng, som visade stort intresse, trots blandad kunskap.

Även om man ibland har jobbat hela dagen innan en provning, så är det en underbar kick när man väl sätter igång en provning och får sådan underbar respons. Även jag får mycket lärdom med mig av alla jag träffar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar