lördag 20 augusti 2011

Man blir bara glad...


Vissa dagar är det helt klart lättare att vara egen företagare. Att få hålla provning i vackra miljöer gör att man blir taggad lite extra och helhetsupplevelsen optimal - både för mig och mina kunder. Förra veckan fick jag möjligheten att vara överraskningen på ett födelsedagskalas, där nästan 40 personer var bjudna. Platsen var i Söderhamns utkant - ett sommarställe med sjötomt. Och vilket sommarställe! Ett nästan fallfärdigt hus som har tagits om hand på allra bästa sätt och blivit helt fantastiskt med stora salar och högt i tak med äldre stil i inredning. Helt i min smak och gav verkligen inspiration till mitt egna renoverings/rivningsobjekt hemma. Och utsikten och vädret var det inte heller fel på. En alldeles underbar sommardag i augusti! Inte helt fel att jobba med det man gör.

Vi provade choklad av olika kakaohalter och kvaliter och provade en del goda, främst söta, viner. En prisvärd favorit jag har, som gärna får följa med på mina choklad- och vinprovningar, är Nederburg Noble Late Harvest. Ett sött vitt vin, som passar till ljusa efterrätter och grönmögelost. Ska nog prova ett par cl av denna till en ägglikörglass ikväll. Kanske gott att hälla över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar