måndag 5 september 2011

Höstlig inspiration

Höstens Formex-mässa har nu passerat och jag var på plats som besökare en av dagarna. Man tror att man lätt ska hinna med alla man planerat att besöka och går ut ganska lugnt. Men efter fem-sex timmar med massor av inspiration och en hel del provsmakande, så blev de ändå stress till tåget. Men oj, vad mycket jag ändå hann med. Det lackas mot jul... Hittade både nya produkter och leverantörer, som kommer upp på hyllorna hos Smakeriet under hösten. Vad sägs om lite mysiga bakformar till höstens blåbärsmuffins och julens chokladtryffel? [kala:s får:m]

Apropå hyllor, så har jag jobbat hårt i helgen, med att betsa hyllor och stuvat om i butiken. De produkter som bara har funnits i Skärså i sommar har fått flytta in till stan och höstens nyheter ska oxå få plats. Skönt med en rejäl städning, rensning och lite uppiffning. Det känns lite som en höstlig kickoff med ny energi och inspiration. Nu är det bara delikatesskylen som saknas och som väntas bli klar om någon vecka. Då blir det äntligen lite ostar i sortimentet, som jag vet att många, inklusive mig själv, har väntat på. Och butiken blir komplett - för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar