torsdag 5 april 2012

Lokal porter till påskens choklad

"Wow, vad god den är", var min första kommentar när jag provade Helsinge årgångsporter första gången. I och för sig var jag inte förvånad. Jag gillar det mesta som Helsinge Ångbryggeri gör. Deras produkter passar, helt klart, mina smaklökar. Porter är ju en öl, som är lite speciellt att dricka och kanske inte något man klunkar i sig glas efter glas. Vissa sorter tycker jag också kan vara för besk för mig. Men med Helsinge Porter blev det bara "wow". Och för en sådan chokladälskare som mig, så är det här en perfekt dryck till mina godsaker. Tror nog att jag ska njuta lite av både porter och mörk choklad i påsk.

Ett annat tips, som gör hela upplevelsen ännu mera njutbar är att servera porter-ölet i Orrefors Difference Porterglas. Designad av Erika Lagerbielke och Johan Spendrup. Finns givetvis att köpa hos oss på Smakeriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar